Naar boven

Retourneren

Gratis retourneren in de winkel!

Heb je iets via de webshop besteld, maar is het artikel niet naar verwachting of te groot of te klein? Dan bieden wij je de mogelijkheid om het artikel gratis via de winkel te retourneren. Zo kunnen we je meteen helpen met een passend alternatief!

Wil je het terugsturen met de meegestuurde retoursticker? Dan kost dat € 4,95.

Het artikel past niet/is niet naar wens. Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ja, dat kan! Je kan het artikel bij ons in de winkel afgeven, dan zorgen wij dat het terug gestuurd wordt naar ons magazijn. In dat geval betaal je géén retourkosten, want wij nemen de zorg en de verantwoordelijkheid van je over.

Natuurlijk mag je ook het pakketje zelf te sturen*. Bij elke bestelling zit een retourformulier met een verzendetiket van PostNL. Met dat verzendetiket kun je het pakketje bij de dichtsbijzijnde PostNL locatie afgeven. Zorg er voor dat je de artikelen zo goed mogelijk verpakt en dat de doos goed afgesloten wordt. Indien je de doos gebruikt waarin de bestelling ook is aangekomen, plak dan de verzendetiket over de oorspronkelijke adressticker. Zo voorkom je onnodige vertraging. Voor het retourneren van artikelen worden retourkosten (€ 4,95) in rekening gebracht.

*Woon je in Nederland? Dan kun je je pakketje afleveren bij een PostNL locatie. Woon je in België? Dan kun je terecht bij een DPD Pickup Parcelshop. Woon je in Duitsland? Dan kun je je pakketje afleveren bij een DHL Paketshop.

Ik heb mijn bestelling retour gestuurd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Zodra je pakketje bij ons is aangekomen gaan wij aan de slag om het zo snel mogelijk te verwerken. Dit kan enkele dagen duren, zeker als het pakketje net voor het weekend bij ons aankomt. Wanneer de retourzending is verwerkt, wordt het bedrag binnen 14 dagen op jouw rekening gestort.
Wanneer je de bestelling hebt gedaan met AfterPay, zal AfterPay een retourmelding van ons ontvangen en de daarbijbehorende wijziging in het openstaande bedrag. Aangezien de webshop en AfterPay allebei gebruik maken van automatisch versturen van mails, kan het zijn dat meldingen van wijzigingen over de bestelling elkaar kruisen. Mocht je twijfelen over wat je hebt gekregen, neem dan gerust contact met ons op!

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?

Ja, natuurlijk! Wij kijken graag meteen met je mee of we nog iets voor je kunnen doen. Het artikel groter/kleiner zoeken in de winkel, of we gaan met je op zoek naar een alternatief!

Kan ik een artikel omruilen?

Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop.

Wat zijn de regels voor het retourneren?

Indien je goederen retour wenst te sturen, dan dien je deze samen met de retourbon te verpakken in de oorspronkelijke doos (indien mogelijk) welke goed moet worden afgesloten. De retoursticker die op de retourbon zit moet over de oorspronkelijke adressticker worden geplakt.

Indien de retour gestuurde artikelen beschadigd zijn door eigen toedoen of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, dat wanneer het product onverkoopbaar is het artikel niet wordt vergoed en zullen de artikelen door ons worden vernietigd. 

Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening en bedragen €4,95, tenzij het een gegronde klacht betreft zoals een beschadiging of een fabricagefout. Je hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen, maar dit wordt verrekend met het uit te betalen bedrag. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?

Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren. Op het retourformulier dien je aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.

Ik heb een klacht. Waar kan ik deze naar toe sturen?

Bent u niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail klantenservice@lenssenmodemierlo.nl. Bij e-mail wordt uw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. 

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? 
Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Bestelling herroepen

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Kan ik mijn bestelling herroepen?

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of één door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van de herroeping van de overeenkomst. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping welke opgenomen is in de Algemene Voorwaarden, maar je bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling?

Als je de overeenkomst herroept en alle artikelen terugstuurt die onder deze bestelling vallen, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering). Het terug te betalen bedrag vindt niet later plaats dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; er zullen voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetalen tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Je bent op tijd als je de goederen terug stuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van artikelen die het gevolg is van ongewoon gebruik.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst?

Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Vul op het retourformulier in, welke artikelen je retour stuurt en geef de retourreden door middel van de retourcode aan. Stop het retour formulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een PostNL locatie bij je in de buurt, mits je in Nederland woont. Een PostNL locatie bij jou in de buurt kun je vinden via https://www.postnl.nl/locatiewijzer.

Het retour gestuurde pakket wordt door de hierboven aangegeven vervoerders naar ons logistiek magazijn gebracht.

Het adres van ons logistieke magazijn is:
Promese
t.a.v. Lenssen Mode
ordernummer
Antwoordnummer 13161
5600 VE Eindhoven
Nederland

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepassing?

Ja zeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.